Fredag 3 augusti

På torsdagen hade jag fortfarande lite kvarvarande migränkänningar, vilket jag tyckte var rasande synd, eftersom vi skulle på vikarie-öl med jobbet. Men jag stod och lagade lasagne när Hanna ringde och ville komma förbi. Det var stor tur att jag just var i färd med att förfärdiga en av de få rätter som jag faktiskt kan, nu när jag fick oväntad matgäst. Vi drack lite vin på balkongen och det gick bra, men på vägen till tunnelbanan hade jag återigen blixtblommor på näthinnan.

Väl på Mosebacke så var det ganska mysigt och jag märkte att huvudvärken långsamt gav med sig. Mot slutet av kvällen så fick jag pratat lite med Erik, killen som jobbat sida vid sida på kvällspassen och nu skulle ha sina sista vikarieveckor på dagpasset. Det var trevligt att få avrunda det på ett bra sätt, särskilt som jag var trött och disträ när vi sist gick av passet och han berättade detta.

På fredagen var jag dock som en dränkt kattunge hela dagen och det var först vid sju-åtta på kvällen som jag vågade mig ur lägenheten. Olle som bor granne med mig hade bjudit in till lite stillsamt matlagande och hockeyspel. Både Björn och Malin kom förbi senare och vi spelade livet ur de små plastgubbarna till sena natten. Den kanadensiska målvakten hade en för kort klubba och en hel del av de andra spelarna på båda sidor var lite lytta, men skoj var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0