Lördag 4 augusti

Jag mötte Dan , min gamla kompis från journalisthögskolan, vid Slussen och gick för att kolla på en fotoutställning, som Linda på jobbet hade på Galleri Kontrast. På vägen dit insåg vi att det var nåt märkligt i görningen för gatorna var avspärrade och det myllrade av folk. Efter lite frågande fick vi veta att det var Pride-paraden som skulle passera. Vi hann kolla igenom utställningen och hittade Erik innan paraden kom. Väldigt häftig grej. Tåget var enormt långt, det var stolligt varmt och jag fick ses Babsan.

Därefter så gick vi upp till Mosebacke och avnjöt en fin kvällning i trevligt sällskap. Så småningom så gick vi inomhus och dansade lite. När Dan gick hem så letade jag rätt på Johannes och Andreas som var ute med sin gamla klass från Södertörn. Vi var på Broder Tuck, en ganska klassisk pub, och när den stängde så gick vi vidare till hotellobbyn på Clarion, vilket gav en ganska David Lynch-artad känsla, med stora trappor och heltäckningsmatta. När även det stängde så tog jag taxi hem.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Måste bara hålla med om stämningen på Clarion. Jag fann den lätt surrealistisk när dekadenta syntare och bullriga amerikanska affärsmän i övre medelåldern beblandar sig med uppsminkade tjejgäng och svärmande par. Musiken, ljuset, arkitekturen och sedan en gigantisk Jockum Nordström på väggen gör det hela än mer svårgreppbart.

2007-08-08 @ 01:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0