Lördag 14 juli

Hade en krånglig start på dagen, så jag kom iväg toksent till spelkvällen hos Tobias och Anna. Väl där åt vi tacos, en svår rätt att förtära med värdighet, men gott var det. Sen spelade vi Svavelvinter och det gick sannerligen både upp och ner, men det var mycket action och väldigt underhållande.

Anna och Tobias hade tillverkat fantastiska chokladkakor som vi käkade i pausen och jag fick pratat lite med både Sara, som befann sig på pråmen mellan Bohus Malmön och fastlandet, samt killen på jobbet som hoppat in som ettaredaktör. Jag hade utlovat att vara telefonsupport om han undrade nåt och det känns bra att kunna vara erfarenhetens röst för en gångs skull.

Ove och jag hann med sista pendeln in till centralen och stod och pratade tills mitt tunnelbanetåg kom. Eftersom spelgruppen just nu består av mig, Ove och värdparet, så blir det han och jag som samåker hem på nätterna. Det ger nästan samma tid som en liten fika i samtalstid, vilket är rätt bra, för vi hinner uppdatera oss om varandras liv och pladdrar glatt på om äventyrligheterna i spelvärlden.

Nu ska jag försöka lägga upp schemat för veckans lägenhetsvisningar (alla sådana sker på sön, mån, tis) och försöka läsa lite i boken som jag fick låna av Björn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0