Lördag 21 juli

Eftersom jag jobbar på så konstiga tider så passar jag på att telefonera på vägen till jobbet. Den här gången svarade ingen, men samtliga ringde upp senare under kvällen. Fick pratat lite med Lova, som jobbade för fullt i Göteborg, och med Jonas, om flytten och olika strategier därikring, samt med mamma, som varit på målarkurs i Bohuslän.

På jobbet har jag kommit fram till att om alla de andra ska ha favoritfotbollslag och om jag ändå har en hemlig sida som sportfåne, så borde jag skaffa mig ett lag i allsvenskan, särskilt som vi tittar rätt mycket på fotboll i jobbet. Så jag valde Elfsborg och deklarerade detta för Andreas på Sporten. Det såg ut att gå bra ända tills slutminuterna, då det andra laget vände och vann. Men jag lyckades inte riktigt uppamma så mycket bitterhet över detta, så jag har nog en bit kvar.

Resten av kvällen ägnades åt hemsidesnickeri och kaffedrickande.

Livet har varit lite trögt på sistone. Jag brukar köpa en trisslott när livet går dåligt och ofta vinna då. Så det gjorde jag i kiosken vid Hornstull, men i vanlig ordning vann jag bara den minsta summan. Det kanske ligger nånslags sensmoral i detta; jag har lite tur, men det kommer inte att lösa nånting åt mig. Karma is not to be toyed with. Men efter de där vidskepelselotterna så brukar livet återgå till normal trivsamhet, lite som en reset-knapp. Jag är ju sällsamt ovidskeplig i övrigt så jag försöker måna om det lilla jag har.

Jag åkte hem med en taxichaufför som hade kört mig förut och visste vart jag skulle. Sen gjorde jag pannkakor.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Gillar att du plötsligt "bestämmer" dig för ett fotbollslag, utan några som helst skrumpler.

2007-07-22 @ 10:08:46
URL: http://gwellmyn.blogg.se
Postat av: k-paw man

det är ju som när du valde favoritband på roskilde! ett mycket bra drag måste jag säga. jag gillar också hela trisslottgrejen.

2007-07-22 @ 17:15:09
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Modey

Det verkar vara det sociala livets kitt, detta med att välja lag, att välja band, etc. Jag jobbar hårt på det. :)

2007-07-22 @ 20:17:02
Postat av: k-paw man

jamen, så är det. vi defineras av vår konsumtion och vad vi hejar på. allt annat är bara något slags djup vi försöker låtsas att vi har ;D

2007-07-23 @ 11:51:18
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: arktos

gah! du kan ju inte bara välja ett lag så där! Du ska ju välja AIKdet är sveriges ENDA riktiga fotbollslag, alla andra är bra bluff och båg (solnabon i mig har sagt sitt nu)
jo det är en speciell grej att bara välja sin favorit, det är tror jag något som folk gör i allmänhet men de bara inte är medvetna om det. De tror att de har en favorit och det är känslan som leder dem dit men isjälva verket är det allt som oftast så att de väljer det som passar deras självbild. Man väljer med sitt fotbolllag, favoritband etc vem man vill vara och vilken grupp man vill tillhöra.

2007-07-23 @ 17:37:28
URL: http://arktos.blogg.se
Postat av: k-paw man

okej ska man välja något ska man väl välja DIF eller HIF (hammarby?)... de är ju de enda rätta. jag kan dock inte bestämma mig för vilket som är rätt. i blodet har jag DIF men som söderböna måste jag säga HIF... svåra val svåra val.

2007-07-26 @ 07:51:51
URL: http://kinapuffen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0