Måndag 23 juli

Jag ska sluta att sova med telefon i närheten när jag sover. Blev väckt av en av cheferna på tidningen som undrade om jag kunde hoppa in. Det finns en gräns för min arbetsmoral och den går nu för tiden vid att hoppa in extra när jag jobbar skift. Man behöver sina ledigheter.

Men jag kände en spökande press från vikarietiden, att alltid ställa upp, och det var mäkta skönt att nu kunna tacka nej, utan att behöva förklara sig. Chefen bad visserligen mycket artigt, men han frågade efter att jag skulle hoppa in två dagar. Det skulle ha givit sju dagars arbetsvecka, med tio timmar om dagen. Vet inte riktigt hur de tänkte där, men rätt var det inte.

Istället begav jag mig hem till Tobias och Anna och äventyrade lite. Det blev en spännande kväll, med stora kval för karaktären och mycket tärningsrull. Trevligt med återkommande spelsessioner, men nu ska värdfolket bege sig till Tomas i Japan, så vi kan inte spela på ett bra tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0