Måndag 9 juli

Idag försov jag mig, vilket för min del betyder det något bisarra klockan 13 på eftermiddagen. Men mobilen ringde och det var mäklarinnan från en av tvåorna som jag kollade på igår. Så nu ligger jag med ett bud på den som är ungefär så långt jag kan sträcka mig, men det behöver ju inte hon eller de andra budgivarna veta.

Var så disträ på tunnelbanan att jag åkte en station för långt, men jag hann fram till tremötet på tidningen ändå. Hasse hade hoppat in som förstasidesredaktör och hade plåtkoll på rapporteringen från Almedalen.

På middagen hann jag iväg och se den etta som jag missade i söndags. Den var liten, mycket mindre än vidvinkelkamerabilderna som fanns i annonsen, och den hade redan stigit på tok för mycket i pris. Dock hade en av de mail jag skickat iväg om andrahandsboende fått svar. Det är en rymlig etta på Kungsholmen som jag kan få hyra för dyra pengar i ett år. Jag ska ringa lägenhetsinnehavaren imorgon och se om jag kan få komma och kika på underverket. Det hade nåt som kallade regnskogsdusch. Mycket exotiskt.

I övrigt hände inte mycket i nyhetsväg under aftonen och jag hann lägga ut ganska mycket av papperstidningen. Kom inte iväg förrän 01.20 och avslutade kvällen med att kolla lite på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0