Onsdag 25 juli

Återigen ringde de från jobbet och undrade om jag kunde hoppa in, vilket jag avböjde vänligt men bestämt. Sen lyckades jag inte somna om och var alldeles lagom vimsig när jag skulle möta Björn inne i stan. Vi gick och satte oss i en park och förde en underhållande dialog om små och stora ting. Detta var till syfte att jag skulle arbeta upp aptit och när den artade sig så gick vi och åt på en av de stora uteserveringarna på Medborgarplatsen.

Dit kom även Malin så småningom och vi lyckades nästan klura ut restaurangens mindre användarvänliga system för att beställa saker innan vi gick därifrån. Sen trillade vi in på Kvarnen och Björn träffade en annan Björn som han kände och jag fick lite sällskap av det gänget i fållan som de har utanför där man måste stå om man ska ta lite frisk luft. Det var roligt för den-andra-Björn hade hört talas om lajvet i Göteborg och att det skulle vara bra. Alltid värmande att höra gott om ens gamla förening.

Kvällen slutade med taxifärd hem och därifrån kunde Björn ta en av nattbussarna. Den var packade till bredden och väldigt högljudd, så jag var inte helt avundsjuk på hans resa.

Det var hur som helst mycket trevligt att få prata av sig och gå ut lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0