Tisdag 23 juli

Idag har jag gått på en lägenhetsvisning vid Hornstull på Södermalm. Lägenheten var rymlig, upprustad, hade högt till tak och låg fantastiskt till... Med andra ord, det är kört. Numera kan jag faktiskt ta pulsen lite på hur lägenheten är och hur många som kommer på visningen, och den här går för över det dubbla utgångspriset, spår jag i vinden.

Jag har kommit till den slutgiltiga insikten att det inte går att köpa lägenhet på Södermalm eller på Kungsholmen i nuläget för mig, så den rimliga strategin är ju att börja vidga vyerna. Området där jag bor nu är inte så tokigt och Bromma ligger bra till för mitt jobb. Över huvudtaget grön linje skulle funka bra. Sökandet går vidare.

Efter denna nedslående upplevelse begav jag mig till spelbutiken, som varje tisdag har öppet hus för allsköns figurspelare, wow-fantaster, magic-knytt och så vi förstås, brädspelarna. Byggnaden är till och med konstruerad likt en dungeon, med flera stora rum där varje grupp huserar, och allra längst ner i mörkret i källaren är brädspelsavdelningen. Idag spelade vi Imperial, som jag spelat förut och inte fick grepp om då heller. Men det var skoj ändå.

Jag mådde lite knas idag, men det blev bättre när jag kom hem och fick i mig lite mat, som jag mumsade i mig till den nyhemlånade tredje säsongen av Inuyasha. Det är del i mitt projekt att hitta manga som passar mig. Hittills har i princip bara Princess Mononoke och Ghost in the Shell biti på mig.

Kommentarer
Postat av: k-paw man

Är inuyasha något att ha då? Jag har aldrig varit väldigt imponerad av den. Har dock inte sett sådär jättemycket... Om du inte har sett Akira kan den vara värd en titt och eftersom du gillade Mononokehime kanske andra Ghibliproduktioner kan vara något att ha (typ: Spirited Away, My neighbour Totoro och Nauschika för att nämna några exempel)...
Bromma är visserligen fint men ligger i en otäck ända av gröna linjen!

2007-07-25 @ 21:38:20
URL: http://kinapuffen.blogg.se
Postat av: Modey

Jag har försökt mig på Spirited away och Totoro, men de funkade inte. Akira däremot vet jag inte vad det är. Ska kika på det.

2007-07-30 @ 02:16:04
URL: http://modey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0