Torsdag 12 juli

Vaknade alldeles försent, men hann av någon märklig anledning ändå i tid för att gå in på banken och byta min dosa.  Stötte på Hanna på väg till matsalen, då hon var på väg hem. Det är ganska trevligt att ha en kompis från förr bland alla dessa främlingar, även om det börjar arta sig med folket på redaktionen. Utrikesredaktören har tagit ett genuint intresse i min boendesituation och håller utkik efter folk som vill hyra ut sina lägenheter och min reporter på kvällen kommer med stillsam råd, stillsamma mest i linje med hans norrländska allmänprofil.

Vi hade en lugn kväll och jag lärde honom några polopolygrepp, pratade lite fotboll med sportredaktören Andreas och hade ett ganska unikt samtal på tipstelefonen. Men överlag var det sista kvällen på passet-känsla och jag ville mest komma hem. Väl hemma värmde jag mina egentillverkade köttbullar och surfade på youtube.

Märker att mina arbetsdagar inte utgör grunden för någon större epik, direkt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0