Fredag 16 november

Gick till första dagen på passet genom ett småkyligt Stockholm. På den lilla tiden det tar mig att gå från hemmet till DN-skrapan hinner man gå förbi tre hem (ett för ungdomar och två för autister), tre skolor, en kyrka, otaliga matställen (restauranger, mataffärer och kiosker) samt ett ögonsjukhus. Det är tätt med stadsbyggklossar här. På Eniro har de börjat med en rätt tjusig överblick som man kan välja bredvid "karta" och "flygfoto", nämligen "utsikt", med vilken man får se ett snett flygfoto av platsen. Fungerar än så länge bara i storstäderna.

På jobbet var det ganska stiltje på nyhetsfronten, vid sidan av en misstänkt bomb som ställde till det i trafiken i Göteborg. Det är med bomblarm som det är med varningslarm på Arlanda; det är aldrig nåt. Men den dagen det är nåt, då måste man ha varit med på det från början. Kan tänka mig att samma tanke slagit räddningstjänst, polis och flygtorn.

Det sker en hel del kommunikation även när man inte träffar folk om dagarna. Pratade lite med mamma på telefon, mailade med gamla kompisar på Facebook och när jag kom hem satt Sara i Skypekontakt med Håvard. Hon hade även köpt en till växt till hemmet. Det är bra med någon som tänker i mer pyssliga banor än jag och förgrönar mitt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0