Lördag 17 november

I dag fick jag min första kommentar på att jag klippt mig. Det var Erika som kom fram lite stressat och avbröt ett avdelningsmöte med orden "Jo, jag skulle bara säga en grej... Vad fin du är i håret! Men,öh, det var inte det jag skulle säga..."

Jag klippte mig i måndags nere på en av de många frisersalongerna som ligger längs Fleminggatan. Elin som klippte mig såg ut som en livesize barbiedocka och det var lite bekymmersamt att hitta samtalsämnen. Det är inte mitt största nöje i livet, den här stunden när man ska gå och låta någon fiffla med ens hår samtidigt som man ska samspråka som gamla bekanta. Men jag fick en kopp kaffe och kortare hår. Alltid något.

I dag var det fotboll för hela slanten; Sverige kunde bli färdiga för EM, liksom en hel radda, i sammanhanget stora, nationer. Detta skulle ske inom en ganska koncentrerad episod av kvällen då allt tvunget måste klaffa. Jag kände mig ganska munter, enbart på grund av synergin i att få jobba och titta på fotboll samtidigt. När matcherna drog igång kapsejsade humöret dock ganska snabbt.

Det var en bedrövlig syn. Vi byggde sidan helt okej, men inte ens schysst arbetsflöde kunde väga upp för allt erbarmligt dåligt spel som försiggick runt om i Europa. Innan matcherna ringde det en man och undrade om vi direktsände matchen, som vi gjort med damernas OS-kval. Den gick nämligen på den något hemliga Kanal 9 och han ville titta på den med "lillgrabben". Jag sa att tyvärr är det en astronomisk skillnad i pris mellan de båda matcherna och att vi inte hade anskaffat oss rättigheterna till något sådant.

Så här i efterhand anser jag att han och "lillgrabben" mådde bäst av att inte se eländet.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Närsen blev du så himla intresserad av fotboll??

2007-11-18 @ 12:00:25
URL: http://gwellmyn.blogg.se
Postat av: Modey

Det är min hemliga sportfånesida. Gäller dock bara fotboll och handboll.

2007-11-19 @ 02:53:29
URL: http://modey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0