Måndag 26 november

I lördags var det kalas hos Tomas; en mycket lyckad tillställning på en pytteliten bostadsyta. Det var bra folk, gottigt tilltugg och allmänt trevligt. Jag börjar lära mig invånarna i deras umgängeskrets nu och lista ut hur de hänger ihop. Det är ungefär lika rörigt som diagrammet över göteborgarna.

På tal om det så har jag bestämt mig för att åka dit på fredag. Det är uppenbarligen smått omöjligt att få ledigt från mitt jobb så då får man ta väl vara på de schemalagda pauserna. Idag meddelade min personalchef triumferande att hon hittat någon som kan hoppa in på julafton. Jag var klart lättad. Samtidigt kan jag tycka att med en ocean av hungriga journalistutbildade, så skulle det inte vara så svårt att hitta.

Dagen efter kalaset gick åt till att ladda inför arbetsveckan och att åka till Göran och Micke, som också bor på Kungsholmen, vid fästet till Tranebergsbron. Eftersom jag ville få lite frisk luft så gick jag längs med 49:ans färdväg och insåg att det inte är en så stor ö egentligen, men att den innehåller en hel massa joggare.

Idag har jag bara jobbat.

Mitt bankkort har börjat bli lite fransigt i kanterna så jag mailade och frågade hur jag skulle göra för att få ett nytt natten till måndag. På måndag morgon kom det ett brev med ett nytt kort i, eftersom de haft bedrägeriproblem. "Du kan börja använda kortet med detsamma och behöver inte byta kod." Ganska bra, vad sammanträffanden gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0