Onsdag 28 november

Idag var det mycket fotboll och det är alltid roligt. Sverige tog sig vidare till OS genom att slå Danmark. Jag gav mig på att flasha på det, det vill säga skicka ut ett litet nyhets-sms. Det går till folk som köpt tjänsten och till folk på redaktionen, osäkert hur många, men det är alltid lika nervöst att trycka på stora send-knappen. Det som skickas ut måste vara rätt och riktigt på alla möjliga vis. En gång skickade jag ut en flash, där det stod fel valör på medaljen men som tur var lyckades jag bryta processen genom stoppknappen i internetbrowsern.

Det snöade i Stockholm i dag och jag höll på att dö halkdöden på väg till matsalen. Där hittade jag en Stockholm City att läsa i och upprördes grundligen av deras livsstilssektion som just i dag tog ett grepp om singellivet. Det var upprörande dåligt skrivet och bestod till mesta del av pepptalk för att våga ta kontakt med det motsatta könet. Hur kommer det sig att just tillståndet singel ses som en mindre värdig livsform? Så dumt så det finns inte.

När jag väl slutat uppröra mig över livsstilspropagandan var det dags att ta itu med hemsidesnickeriet och det upptog resten av kvällen. När jag kom hem var Sara vaken och vi hann prata lite innan hon gick och la sig. Hon hade varit på obligatoriskt möte på sitt jobb, men tyckt att det varit helt okej.

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Det är klart man ska kunna vara singel, sånadär "reportage" ÄR bara dumheter. Däremot kan det vara lite jobbigt med folk som ena stunden säger "ensam är stark", för att i nästa gnälla över att de aldrig träffar någon.

2007-11-29 @ 10:06:05
URL: http://gwellmyn.blogg.se
Postat av: Modey

Hur jobbigt kan det vara? Det är väl vad folk gör, vänner sinsemellan; delar med sig av starka och svaga sidor. Det är ju ett tecken på att man står varandra nära.

Då tror jag att det kan vara jobbigare att vara öppen med problem mot omvärlden när man är i en parrelation, eftersom det magiskt förväntas att man är lycklig och fullkomlig då, alternativt att man förväntas bara prata med sin partner om sånt, ta det inom hemmets väggar, så att säga.

2007-11-30 @ 02:25:09
URL: http://modey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0