Onsdag 7 november

Sara och jag sågs i dörren och pratade lite på telefon idag. Kunde konstatera att vi inte setts särskilt mycket den här helgen och nu åker hon till Lettland imorgon. Lite trist, men hon ska inte vara borta så länge.

Jag kommer ändå att jobba hela helgen; vilket var lite hindrande även på andra fronter. Marie skulle upp till Stockholm och undrade om jag ville med ut, och sen var det folk i Göteborg som hade roliga saker på gång. Nu låter det som att jag tycker att jobbet är besvärligt; det är det egentligen inte, det var bara att just den här dagen så fick jag en rejäl dos av  den sämre sidan av mitt valda kall.

Dagen började med att jag kände mig trött och virrig. Det kan vara Saras förkylning, eller så har jag helt enkelt inte sovit så bra på sistone. Kom till jobbet med viss förhoppning på en lugn kväll, men icke.

En finländsk kille hade hakat på den något obehagliga trenden med dödskjutningar i skolmiljö. Så jag fick läsa misantropiska manifest hela kvällen och uppdatera antal döda. Inte världens mest muntra syssla faktiskt. Han sköt sig i huvudet, men levde i några timmar efter det. Det påminde starkt om Virginia Tech och Columbine, vilket sedan visade sig vara inspirationskällorna också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0