Tisdag 13 november

Igår kom Sara hem från Lettland. Vi skaffa hem pizza och hade myskväll hemma. Hon hade klarat av färdens vedermödor väl, berättade om turen och hade bilder av Håvards nya lägenhet i Riga med sig. Allting såg nytt och väldigt fräscht ut, vid sidan av de persikofärgade blommiga tapeterna, möjligtvis. Det kändes skönt att ha syster hemma igen och någon att prata med.

Jag gjorde ett tufft beslut att gå upp klockan 08 för att ringa vårdcentralen, kom mirakulöst upp och satte mig i telefonkö. Jag var sju minuter för tidig visade det sig och fann mig själv sittandes, förhållandevis vaken på morgonkvisten i mitt kök, med frukost och en Dagens Nyheter. Väl framme i kön frågade doktorn om jag ville komma vid tio-tiden samma dag, så jag tänkte att det är väl lika bra nu när jag ändå är uppe och spinner.

Det var hård blåst och snöfall som ackompanjerade färden ner mot stan och det kändes som en strapats utan dess like. Väl på plats fick jag sitta i ett dödstyst väntrum i trekvart, men jag hann läsa klart min bok där i alla fall. En av de äldre patienterna hette något så vackert som Ibris Mohammed. Han såg ut att vara en egyptisk herre med rock och väst och han skojade glatt med ett av de snörvliga barnen i lekavdelningen, så att pojken slutade gråta och hicka.

Doktorsbesöket gick fint och på hemvägen slank jag in på Västermalmsgallerian för att pröva vinterjacka. Det fanns lite olika varianter, men jag bestämde mig för att vänta med köp innan jag kollat runt lite mer. Jag hann komma hem innan Sara gått upp och kände mig fortfarande i farten, så jag satte igång med tvättandet. När vi blivit färdiga med det hade det gått lång tid och vi beslutade oss för att hålla mig vaken genom att gå ner på stan och äta. Det blev grekiskt och piggade upp lite, men när vi kom hem var båda väldigt sömniga trots att klockan kan ha varit åtta på kvällen som mest.

Jag satte mig med min polska sci-fi-serie och Sara tittade på något annat på sin laptop. Lyckades blunda till och vaknade när finalen av det sista avsnittet tog fart. Nu gäller det att somna så att jag inte hamnar ur fas med mitt vanliga dygn och samtidigt såpass tidigt att jag vridit tillbaka det en aning.

Kommentarer
Postat av: Carolin

Tror du är lite långt inne i framtiden... 13 är ju en onsdag :P

2007-11-14 @ 01:24:28
Postat av: Carolin

Hmmm nu är det jag som är långt in i framtiden det är ju en tisdag... dööööh :)

2007-11-14 @ 01:48:38
Postat av: Modey

Allmän datum-förvirring verkar vara nåt som går. :)

2007-11-16 @ 04:08:41
URL: http://modey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0