Tisdag 27 november

Första dagen på passet är alltid lite rörig; man har inte hunnit komma in i rytmen, men andra dagen brukar vara fullkomlig. Jag började med att ta tag i vår nordnorska bildredaktör Mona och be henne visa mig Photoshop på tjugo minuter innan tremötet. Hon rabblade snabbt, men väldigt pedagogiskt, genom de grundläggande greppen och resten av kvällen satt jag och fipplade med kurvor och färgskalor.

Jag pratade med Sara på telefon i mataffären, och just som jag höll på att redogöra för vilka nyheter dagen innehållit så sprakade hon ur täckning. Väl tillbaka på redaktionen så visade det sig att mobilnätet kajkat ihop från Dalarna och neråt. Man kan säga att det var väldigt tematiskt i min redogörelse i alla fall; lite som en interaktiv presentation av nyheterna.

Pappersgängets avslutningsfika gick i adventstoner och det kändes julmysigt att knappra pepparkakor och dricka glögg. Nu är det snart december, vilket i mina ögon är en mer ursäktad vintermånad än de andra. Jag ska hem till Arvika för första gången på över ett år och det är inte utan ett visst mått av nostalgi. Det är dock inte hemlängtan längre, men det känns som ett sunt steg. Nu ska jag hem och hälsa på föräldrarna, rota i mina gamla lådor med serier och kanske träffa lite gamla kompisar. Känns bra och semestrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0