Torsdag 15 november

På onsdagen var tanken att jag skulle ha gått på jobb-öl, men planerna blev ändrade på grund av två saker; dels var det ruskigt kallt ute och dels kom det folk hem till mig på ett överraskande och trivsamt vis.

Det började med att Göran kom förbi på eftermiddagen, följd av Björn som hade suttit på café hela dagen och pluggat. Sen hörde Tomas av sig och undrade om han också kunde dyka upp, Malin kom en kort stund och till sist kom Jocke. Det gick från noll till fullt hus på ingen tid alls, vilket kändes lite lustigt.

Det blev kakfika och pratstund tills klockan närmade sig sju, då jag egentligen skulle ha åkt iväg, men det var helt enkelt för trevligt hemma så jag beslutade mig för att stanna inne. Tomas och Jocke var kvar kvällen ut och vi pladdrade i köket hela natten.

Idag åkte vi på spelsession, inte som brukligt till Skogås, utan till Sätra där Jocke bor. Det blev wok med ris och en massa gott, samt idel action och popcorn. Tyvärr blev vi tvungna att bryta mitt i det spännande, men med något att se fram emot till nästa gång. På hemfärden var det så kallt att jag fick huvudvärk och var därför ganska nöjd med mitt val att åka tunnelbana nästan hela vägen hem istället för att hoppa av i Hornstull och gå två kilometer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0