Torsdag 29 november

I dag drabbades jag av fenomenet att när man kallar på teknikhjälp så är problemet löst när man får den. I det här specifika fallet, vår tekniknisse Daniel. Medan han gick från sin plats till min så hade jag frenetiskt testat alla kombinationer av lösningar jag kom på, eftersom vi låg ute i etern med en sak som inte funkade, och naturligtvis så hittade jag rätt sätt precis när han slagit sig ner. Daniel ansåg dock att han gillade fenomenet, eftersom allt han behövde göra vara att glida runt i lokalen.

Jag skaffade SJ-biljett i allra sista stund och det var inte helt vist eftersom alla X2000-tågen var fullbokade ner till minsta bagageskrymsle och auktionssystemet inte hade något alls att erbjuda. Det blev till att nöja sig med ett Intercity-tåg på fem timmar.

Mot slutet av kvällen insåg jag att jag skulle bli tvungen att jobba över. Sara ringde och undrade om jag kom hem inom kort, men vi fick kapitulera inför faktumet att hon skulle ha hunnit gå och lägga sig.

Taxichauffören hade installerat en reserv-gps i sin bil och körde mig i vida svängar runt mitt hem, just inte till det. Men han var glad och pratsam, så jag iddes inte riktigt rätta honom eftersom det inte handlade om så lång tid.

Nu ska jag packa inför Göteborgsresan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0