Fredag 12 oktober

I Stockholm samlades tiotusen i Kungsträdgården idag för en manifestation. Det gav i rent praktisk bemärkelse mig en massa att göra. Bra med folkopinion, men det kändes som en milt mediakonstruerad händelse. Det förringar på inte sätt själva saken dock.

Mitt i alltihopa ringde det på min telefon och personen i andra ändan av luren sa "Hej Åsa, jag heter Tomas Ledin", vilket fick mig att fnissa till. Det var verkligen Tomas Ledin, som ville prata mer med reportern som intervjuat honom på manifestationen och jag fnissade inte för att jag inte trodde på honom, utan snarare för att det var en så bisarr situation.

Vidare hade jag hela kvällen ont i handen på ett oroande sätt. Nånstans på handryggen ömmar det och när man har ett skrivande jobb så blir det ett klart irritationsmoment.

I matsalen valde jag bort lax till förmån för den stående rätten som finns i form av köttbullar i gräddsås. De har en tysk kock som verkligen gör den här punkten på matsedeln till en stor upplevelse när det är han som tillverkar den (Sara har avslöjat att hemligheten ligger i såsen), men köttbullarna är uschliga. Jag är lite kinkig på konsistens och när det inte bara är sporadiska broskbitar, utan även saker som knakar på ett tvivelaktigt sätt, så blir det svårt.

När jag kom hem hade Sara tvättat all min smutstvätt, vilket jag var mycket tacksam över. Hon gick och la sig ganska tidigt och nu har jag ägnat slutet av min kväll åt en ganska känslosam brevväxling.

Idag har Sara ätit följande:

Frukost: Tomat, groddar, äggröra, skinka och brieost
Lunch: Grönsakssoppa och varma mackor
En banan
Två riskakor
Middag: Spaghetti med kycklingröra (vitlök, purjolök, groddar, kyckling och creme fraiche)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0