Lördag 6 oktober

Fredagen började med att jag blev väckt av ett flertal mobilsamtal, varav jag inte svarade på något, men när jag kvicknat till så försökte jag reda ut vilka som ringt mig. Bland annat googlade jag mig fram till att en av telefonerarna var ett slags finansbolag i Växjö som hade systerverksamhet med Svea Inkasso (!). Klart oroad ringde jag upp dem och en förvirrad handläggare lovade att de inte ringt mig. Min teori är att de skrivit upp fel nummer till nån av sina klienter.

Lite lätt ur fas så började jag dagen med att dammsuga och städa lägenheten. Göran och Björn kom över på kaffe och försökte få ner mig från min uppsnurrade stressnivå. Detta lyckades ganska väl. De bjöd med mig ut på kvällen och vi gick till Kvarnen med lite folk. Blev en lång trevlig kväll och det var bra att redan befinna sig på ett tre-ställe när klockan slog ett.

På lördagen kom mamma och pappa och vi fikade i lägenheten tills Sara kom, helt färdig efter ett 24-timmars pass på jobbet på Kungsholmen. Då utrymde vi och lät henne sova. Färden gick då till Ikea.

För första gången på länge så slapp vi de första tre nivåerna av Ikea-byggnaden i Kungens kurva, eftersom de innehöll möbler och vi kunde glida ner till pyntavdelningen, aka den roliga avdelningen, och gå och botanisera i fred. Jag fick med mig praktiska saker såsom lådor, krokar och burkar, en stor planta och tavlor till väggarna, samt en experimentell klädhängare. Hemmet börjar bli komplett.

Sen checkade vi in mamma och pappa på hotellet som låg på Sankt Eriksgatan, ungefär fem kvarter bort från mitt hem. Hotellrummen var små och hade matchande, konstiga gardiner och överkast. Sara hade vaknat och vi åt lite chips hemma, innan vi begav oss ner till en grekisk restaurang och åt kött och utrotningshotade fiskarter.

Nu har föräldraskapet dragit sig tillbaka till sitt hotellrum och Sara måste sova eftersom hon ska upp och jobba imorgon igen. Hennes matdagar har varit som följer:

Saras "jag är vad jag äter!":

Fredag

Frukost:
Ägg, två mackor, Proviva Mango och en kopp te
En kopp kaffe med tre chokladbitar
Middag: Tre pizzaslices, pastasallad med kyckling och pizzasallad
Två bananer
Sen kvällsmat: En annan kycklingsallad
Lite godis

Lördag

Frukost från 08-12: En risifrutti, Brämhults apelsin-juice, sojamjölkdryck, Valio Cottage-cheese-yoghurt med vaniljsmak och två mackor med skagenröra
En kopp kaffe och en choklad-bar
En bulle och ett äpple
Lunch:
Spaghetti och köttfärssås
En halv påse bilar
Lite chips och ett glas vin
Middag: Tsatsiki och bröd, en grillmix med oxfilé, fläskfilé, kycklingfilé, lammklubb och en lammfärsbiff med pommes frites
Mango- och melonbitar och päronlikör
Ett glas vin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0