Onsdag 10 oktober

Idag var det ett till skottdrama på en amerikansk high school. Detta tog upp ganska mycket av tiden. Är en sån övertragisk händelse att man blir helt matt. Varför tar de inte hand om sina barn? En 14-åring går genom skolan och skjuter folk tills han slutligen skjuter sig själv.

I övrigt så gick tiden ganska fort. Hade mycket att göra och var lite så där mittemellan trött, så att man gör allting på automatväxeln. Jag fick surfa Facebook för jobbets räkning, eftersom det även i Sverige varit barn som slår ihjäl barn och någon startat upprop på Facebook. Redigeraren tittade över axeln och frågade om jag inte kunde skicka länken. Jag sa att det inte gick, att man måste ha ett konto, men att han kanske skulle skaffa sig ett. Han såg lite besvärad ut.

Det har plötsligen blivit bitande kallt i Stockholm. Jag är inte riktigt redo för den här perioden av hösten, när det ska slå om och vara statisk elektricitet, iskyla och knastertorrt i luften. Det hade varit trevligt med bara lite mer värme. Men jag har insett att om man vill ha någonting gjort så får man göra det själv. Det är bara att åka till varmare trakter. En av cheferna på pappret tipsade om att göra en resa i november och en i februari, för då känns vintern som att den är snabbt överstökad. Jag har nu inte riktigt resurserna för detta, men jag ska ta grundtanken med mig i mitt planerande inför de kallare månaderna.

Sara skickade med även gårdagens "jag är vad jag äter!" så vi har ännu att missa en måltid sen starten i september.

Tisdag

Frukost: Två mackor och ett ägg
Lunch: Tjockpannkaka med purjolök, svamp och bacon. Sallad med isbergssallad, äpple, rödlök och kiwi
En banan
Ett äpple
Middag: Nudlar, cocktailkorv och bearnaisesås

Onsdag

Frukost: Allbran och mjölk, två ostmackor och en kopp kaffe
Lunch: Grönsakssoppa (kålrot, morot, potatis, palsternacka, broccolli, svamp och korv)
Middag: Färsk pasta med cocktailkorv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0