Onsdag 3 oktober

I dag gick en man genom hela huset för att inspektera sprickor i fastigheten. Sara erbjöd sig tacknämligt att gå upp och släppa in honom, eftersom killen skulle komma mellan klockan nio och tolv på morgonen. Han förkunnade glatt "Inspektion!" i dörren som hälsningsfras. Jag vaknade, fast låtsades sova. De ska bygga en fjärrkyleanläggning under berget som vi bor på, och om det skakar loss nåt i huset när de spränger så vet vi vems spricka som är vems nu.

När jag gick till jobbet så går man över nånslags semibro; en lång vägsträcka som löper över Rålambshovsparken och som i nuläget har utsikt över en enorm byggarbetsplats. Precis när denna vy kom i sikte så kände jag mig som utsatt för någonslags gatuteater. Utspridda över den här panoramavyn stod ett femtiotal byggarbetare, på maskiner och grushögar, och tittade åt samma håll under djup, allvarsam tystnad. Strax därefter fattade jag galoppen när nåt hornliknande ljöd, följt av en dov explosion och ett enormt dammoln vällde upp ur marken. Men det var ett klart surrealistiskt ögonblick.

På jobbet var det en massa blåljus och lite krångligt. Svenskan provkörde sin nya sajt vid midnatt och jag skulle vilja hävda plagiat. De lanserade den redan i helgen, men då kraschade den helt och de var tvungna att gå över till det gamla formatet. Expressen hade också problem och deras nödlösning är en grå skuggbild av sajten över vilken det löper en sned gul remsa med texten "Tillfälligt avbrott". Under det så står det att de har problem och ber läsaren fylla i vad de upplevt så att de ska kunna åtgärda det. Är inte det lite märkligt? Alla upplever ju samma gula avspärrningsband.

Sara hade ägnat dagen åt att träna och handla mat.

Här är hennes "jag är vad jag äter!":

Frukost:
En kopp te, ett ägg, två rostade mackor med skinka och ost
En banan
Lunch: Spaghetti och köttfärssås med broccolli och ett glas Proviva Mango
Riskakor
Middag: Fyra varma mackor med skinka, ost, tomat och rödlök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0