Tisdag 16 oktober

På söndagen var sista natten på skiftet. Det stora för kvällen var att två älgjägare blev anfallna av en björn. Genast började det rasa in brev och blogginlägg från de båda sidorna i kriget om att skjuta vilda djur. I övrigt gick det ganska stillsamt.

Måndagen spenderades i gemytligt spelsällskap i Skogås. Det finns få saker som jag är så förvånad över får mig på gott humör, som en bra rollspelssession. Vi fick återigen skjuts hem med Jocke och jag hade lägenheten för mig själv eftersom Sara var iväg på ett av sina 24-timmarspass. Det hjälpte dock inte att somna. Min kurs i bildrätt startade klockan nio dagen därpå.

Efter en-två timmars sömn väcktes jag av alarmet och ställde slugt om det en halvtimme, men av någon anledning så gick det inte som planerat. Jag vaknade med ett ryck kvart i nio. Det var bara att slänga på sig kläderna och springa ut genom dörren.

Väl framme vid jobbet så var själva utbildningslokalen i en annan del, en okänd del, av huset. Jag sprang in på en avdelning som jag aldrig sett förut, och det var lite som att trilla ner i kaninhålet. Det sitter en hel våning med människor som sysslar med annonsförsäljning mitt emot oss. Som ett parallelluniversum. Jag kom en kvart försent, ursäktade mig och kom på plats. Så väldigt likt ens gamla skolrelaterade mardrömmar när man springer, försen till ett prov, och inte hittar salen.

Själva kursen var helt okej. Bildrätt är nämligen ett ämne som är både snärjigt och inte helt självklart. Jag fick svar på en massa frågor och fick veta att en skärmdump som jag publicerade för ett halvår sen bröt mot ett antal svenska lagar och internationella överenskommelser. Dock var alla på kursen i samma sits och det var rätt skönt.

Det var märkligt att vara i huset på dagtid. Det är ljust och stimmigt, kanske tjugo gånger så mycket folk. Matsalen är som tagen ur en high school-film, högljudd, överbefolkad och kaotisk. Jag hann träffa fler personer ur organisation nu än på hela tiden sen jag kom tillbaka från semestern. Det var ett litet sällsynt ögonblick då vi fyra redaktörer som befolkar natt och dag på sajten var samlade. Det har mig veterligen aldrig hänt och vi kom överens om att få till ett litet strategimöte.

Saras "jag är vad jag äter!" (min syster Saras matintag dag för dag):

Tisdag

Frukost: Jordgubbssmoothie
Frukost nr 2: Dubbelmacka med kyckling och sallad, en knäckemacka med ost och smör och en kopp kaffe
Kaffe och kakor
Lunch: Kotlettgratäng och potatis
Två riskakor
Middag: En fryscapricciosa
Bilar

Måndag

Frukost: En hel grapefrukt, ett ägg, en GI-macka
En kopp kaffe
Lunch: En kräftstjärtssallad
En mandarin
Middag:
Fullkornspasta, köttbullar och tomatsås Grov macka med ost, skinka och tomat
Kvällsmat: Broccollisoppa

Söndag

Frukost: En halv grapefrukt, ett ägg, en ost- och skinkmacka och en kopp kaffe
Lunch: Spenatsoppa och ett ägg
Middag: Ugnsstekt potatis och morötter med fläskkotlettgaträng (krossad tomat, vitlök, lök, bacon, oliver, champinjoner, ost och bönor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0