Torsdag 11 oktober

En liten äldre tant vann Nobelpriset i litteratur idag. Hon tog det hela med ro och det var en massa ganska underhållande intervjumoment att lägga ut. "Det är inget att hetsa upp sig över", sa hon till de klart upphetsade reportrarna som trängdes utanför hennes lilla farstutrapp. Vår egen reporter trodde att han skulle gå och se på golf idag, men si det blev det inget med. Han fick hasta iväg och trängas med de andra. Till honom sa hon att hon minsann inte skulle fira med champagne. "Jag dricker ju gin."

Det var fullt upp och jag kände mig lite som när jag sitter och spelar dataspel. In med den klossen där, skaffa mig en ny sån, lägga pussel. Det gick bra och jag kände mig nöjd på slutet av dagen.

Väl hemma käkade jag Saras köttfärssås och tittade på Bend it like Beckham, en fotbollsfilm om unga tjejer. Sara har skaffat sig en bättre dygnsrytm än jag och gick och la sig tidigare. Det är lite lurigt att sova i samma rum, fast ha olika tider som man vill sova på. Det ska ju tillstås att det är min som är avvikande, även för det schemat jag har, men jag behöver minst tre timmar innan jag kan gå och lägga mig efter jobbet. Tänk hur det skulle vara för en som går 9-5-jobb att behöva gå och lägga sig klockan sex-sju.

Hon lämnade i alla fall Saras "jag är vad jag äter!";

Frukost: Morotsjuice, macka och nötter
Grönsakssoppa (kålrot, morot, potatis, palsternacka, broccolli, svamp och korv)
Vindruvor
Lunch: Spaghetti och köttfärssås
Middag: Spaghetti och köttfärssås, och ett glas Proviva Päron och Kiwi
Godis

Kommentarer
Postat av: Gwellmyn

Åt hon verkligen tv-spel??? Hädelse!!!

2007-10-12 @ 07:27:40
Postat av: Modey

Nah. Och hon åt inte Doris Lessing heller. :)

2007-10-12 @ 14:06:45
URL: http://modey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0