Torsdag 4 oktober

Dagen förflöt, om inte händelslös så åtminstone ganska förutsägbar. Jag märker att mitt liv har stadgat sig i klara rutiner.

Komma upp lite för sent, hasta till jobbet, hälsa på alla, dricka kaffe, gå på möte, börja jobba, gå och äta, lyssna på podradio, jobba mera, gå till affären, jobba färdigt, sitta över en kvart för jag kom på nåt som inte var färdigt, ringa taxi, åka hem, prata med Sara, äta mat, surfa planlöst och gå och lägga mig lite försent.

En sådan dag är inte dålig, men den är lite monoton. Just idag bröts det av att det var en massa fotboll att titta på, att jag fick prata ringrostig engelska med två personer och av en skön grundkänsla av att det här är sista dagen på passet. Det är torsdag, men fredag för mig.

Sara blev lite förvirrad av mina veckodagsutläggningar och undrade vilken dag det var. En av effekterna av att inte jobba regelbundet. Men om det är något hon gör regelbundet så är det att äta och lämna in sin "jag är vad jag äter!":

Frukost:
Två mackor med skinkost och skinka och ett glas Proviva Mango
En banan och riskakor
Lunch: Spaghetti och kättfärssås med ett glas Proviva Päron och Kiwi
Ett halvt äpple
Middag: En macka med kryddig korv och ketchup, ett ägg och Proviva Mango

Kommentarer
Postat av: kari bjerke

Hej Åsa och Sara
Nu vet jag vad en BLOGG är
...ungefär.
Iallafall den här
En snabbt skissad bit av din värld.
kari

2007-10-06 @ 19:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0