Lördagen 22 september

Jobbet var något besvärligt på lördagen; dels så hade vi driftstörningar och dels var det tokmycket att lägga ut eftersom söndagstidningen alltid är väldigt välfylld. Efter slitiga timmar så åkte jag till Olle som hade haft kräftskiva och fick träffa hela gänget av stockholmare samt några nya ansikten. Sara var fortfarande lite krasslig och stannade hemma.


En av festdeltagarna var från Hisingen och lät precis som Gimp (en av mina gamla bekanta från Göteborg), i dialekt, tonfall och hela kroppsspråket. Dock inte till personligheten. Men jag behandlar folk utefter vilka de påminner om, vilket kanske inte är helt klockrent, men i det här fallet var det mest nostalgiskt.


Olle fick två decimeterstora helikoptrar som man kunde flyga runt med i rummet. Det kändes som ett högst tredimensionellt dataspel. Framtiden är här. Helikoptrarna påminde starkt om såna där långbenta jättemyggor när de svävade runt och ibland förlorade fallhöjd, ibland kraschade bland skålar och glas. Konstruktionen verkade stryktålig, som tur var.


Jag stannade till sist och åkte taxi hem med Tomas. Sara sov när jag kom hem. Som tur var lämnade honom dagens "jag är vad jag äter!":


Frukost:
En leverpastejmacka, ett ägg och en kopp kaffe

Lunch:Spaghetti och köttfärssås

Ett glas Proviva äppeldryck

Kvällsmat: Pastasallad (rödlök, fetost, bönor, oliver och tomat), skinka och dressing

Mörk choklad och rödvin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0