Söndag 2 september

Ganska sen uppgång, därefter så åkte jag till Lova som flyttat in i en ny lägenhet i Majorna. Alla verkar vara i flyttagen nu för tiden. Det var en fin lägenhet med väldigt mysig innergård och vi satt lite ute. Tyvärr är vädret redan höstigt, annars hade det varit perfekt.

Vi ägnade lite tid åt att bära upp och ner saker till hennes vindsförråd. Det känns bra att få vara med och hjälpa till lite, eftersom Lova kom och var flytthjälp åt mig när vi lastade ur mina saker ur Pennygången. Jag fick mat och vi pratade en massa. 

På vägen hem var det lite mörkt och kulet; jag tänkte ett tag att det kanske var lite oklokt att gå hela vägen från Frölunda torg till Carro på mörka vägar, men den enda personen som jag mötte visade sig vara Carros pojkvän Jonathan som var på väg från henne. Grejen med att jag inte kan bege mig ut på stan i Göteborg utan att möta bekanta fortsätter och är rätt hemtrevlig.

Det var dessutom lite lustigt när vi båda närmade oss varandra, kisade för att kolla om det var rätt person och därefter simultant tog ur hörlurarna från varsin musikmaskin. Framtiden är här.

Nu sitter jag och Carro i hennes spektakulärt bekväma soffa, har käkat lite och tittat på CSI. Funderar på att åka hem till Stockholm imorgon på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0