Söndag 9 september

Bästa lillasyster! Idag har vi städat ur Gregers lägenhet. Det tog sex timmar och det var tur att jag hade Sara med mig, eftersom hon arbetat med just städning. Hon visade och vi inhandlade rätt trasor och skrubbmedel för alla upptänkliga situationer. Jag blev satt i arbete i köksregionen och trodde att jag skulle komma att utvidga min insats, men icke. Det tog hela min dag att ta mig igenom alla kökets flott-, fett- och smutsfasor.

Nu var det väl inte bara mina avtryck på lägenheten som raderades utan även en hel del av Gregers egna, men jag tror att det var bra. Nu bor jag bara på ett ställe, har min dammsugare i rätt lägenhet, och överlag, fick detta eldprov avklarat. Tur att vi är två, som vi ofta säger. Bra där, mamma och pappa.

De föregående aftnarna har gått i hedonismens tecken; fredagskvällen ägnades åt att gå ut med Rasmus från Arvika som flyttat in ett stenkast bort på Kungsholmen. Vi tog oss till Underbara bar på Södermalm där även Göran, Tomas och Jocke med flera slöt upp. Det var ett år sen jag såg Tomas sist och det kändes verkligen som att få hem den förlorade sonen till hembyn. Vi fortsatte kvällen på en bar som hette KGB och fick slutligen med oss Tomas och Göran hem till nya lägenheten efter ett matstopp på Fridhemsplan.

Lördagen ägnades åt att besöka kusin Emma och hennes pojk Erik som flyttat in på Södermalm i dagarna. De fick visserligen lägenheten i juni (en välvårdad trea med moderna inslag trots kakelugnen i vardagsrummet), men har ägnat sig åt att renovera den med hjälp av morbror och moster. Vi bjöds på ostbricka och vin, och fick utbytt lite uppdateringar om alla släktingar hit och dit.

Nu sitter jag och är alldeles öm i hela kroppen efter städningen, men högst förnöjd över hela situationen. Ska träffa Greger i slutet av månaden för utbyte av nycklar, men bor fullt ut i min nya lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0