Torsdag 27 september

Sara var iväg till Sollentuna på intervju för ett gruppboende. Hon gick vilse, men det ordnade sig ändå. Jag hade en lång skön sovmorgon, milt avbruten av telefonen då och då. Måste lära mig att  slå av den när jag ska sova ut.

Kvällen ägnades åt  arbetskamrater  från tidningen som hade stämt träff på Sacrecoeur på Södermalm. Stället var målad i varm orange med en massa speglar på väggarna. Handfatsdelen av toaregionen såg ut som ett litet tropiskt vattenhål och bartendern hade en plackett på bardisken som proklamerade att här arbetade vinnaren av priset för bäste Pilsner Urquell-upphällare 2006.

En av fotograferna som var med ute visade sig ha gått i samma klass i Nyköping som vår kusin Emma i 1:an till 6:an. Världen är rätt liten. Vi avslutade kvällen med nattamat på MacDonalds och pladder till sent hemma i lägenheten.

På torsdagen tog vi oss samman och gick på shoppingtur vid Fridhemsplan. Sara fick även möta stockholmssäljare inne på gymmet hon skulle kolla på, där en kille försökte vrida på frasen "du kan bara köpa årskort" till att passa Saras "jag ska bara vara här i tre månader". Han lyckades inte nånstans.

Vi handlade mat, krukväxter och lite köksgrejer. Sen åkte vi hem och käkade kött.

Saras "jag är vad jag äter!":

Onsdag

Frukost: Två leverpastejsmackor, ett ägg och en kopp kaffe
Kaffe och två kakor
Lunch: Spaghetti och köttbullar
Tre drinkar
Kvällsmat: McChicken med minimorötter och mjölk

Torsdag

Frukost: Äggröra, kalkon och tomat
Kaffe
Lunch: Spaghetti och köttfärssås
Middag: Fläskfilé, tsatsiki och grillade tomater
Citronfromage

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0