Fredag 11 april

Tisdagen var sista dagen på passet och innehöll idel fotboll. Mitt lag, Chelsea, gick vidare till final i Champions League under dramatiska former och jag satt och tjoade ohämmat framför teven på redaktionen. Det börjar arta sig med entusiasmen för mina valda lag; nyckeln verkar vara att det går bra för dem.

På onsdagen vaknade jag och insåg att jag inte planerat något, ringde Sara och bjöd över henne och Håvard på middag. Min matfantasi strejkade lite så jag gjorde en sorts fin-köttfärssås, men dels är det Saras basföda och dels glömde jag köpa tagliatelle, så det fick bli vanliga makaroner till. Men det gick hem ändå och när vi kommit in på efterrätten ringde Tomas och Sofia som var i stan. Vi bjöd över dem också, liksom Göran, och det blev ett helt litet kalas. Mycket trivsam start på ledigheten och jag fick dessutom hjälp med att byta glödlampa av min långa lilla syster, då jag har tre meter till tak och inga stabila stolar.

På torsdagen blev det tvätt, städning och disk för hela slanten. Kanske inte roligt, men nödvändigt. Planen var också att gå och lägga sig tidigt eftersom jag skulle upp tidigt dagen därpå. Lyckades väl inte helt med detta projekt, men kom upp ändå. Nu är jag lite småtrött och gnällig, men ska ta mig samman och åka och spela spel ute hos Tobias i Skogås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0