Lördag 19 april

På onsdagen gick allt i ett. Det började med att jag fick gå upp tidigare för att gå på möte. Vi har setts nån gång i månaden, de som är redaktörer för förstasidan, mest för att snacka lite, eftersom vi verkligen aldrig är lediga samtidigt, men också för att prata igenom hur vi gör saker och om det är nåt som fungerar mer eller mindre bra. Det känns schysst och det är roligt att träffa de andra.

Därefter var det bara att gå rakt in på veckomötet för den stora avdelningen och smyga ut från det för att hinna till det dagliga tremötet. Sen när jag väl tänkte börja att faktiskt jobba, så hoppade Stockholms borgarråd Kristina Axén Olin av helt oväntat. Så det var bara att släppa alla bollar och ge sig på det. Det är kul att befinna sig på en tidningsredaktion när saker händer. Man får veta att man lever. Dock blev det en väldigt intensiv och lång dag då jag var på jobbet i över tolv timmar.

Torsdagen blev också lång, då jag åkte till Danderyd innan jobbet. Jag trodde liksom att Danderyd inte låg så långt borta eftersom det var få stationer på tunnelbanekartan, men det var långa avstånd så det tog sin lilla tid. Som tur var täckte jobbarkompisarna upp för mig och det var ganska lugnt på nyhetsfronten. Jag fick sitta och pilla lite med featureredigering, vilket jag tycker om. Det är sällan man får ro att göra saker snygga i nyhetsflödet, men nu var det beordrat från högre ort, så det fick ta den tid det tog.

Clas hade lovat att kika närmare på hur vi ska deklarera våra taxiutgifter och visade nu hur det ska göras. Att deklarera måste vara den tråkigaste syssla man måste göra i vuxen ålder.

På fredagen var jag ledig, men var ändå tvungen att gå upp efter fem timmars sömn, för ett ärende i stan. Det var visserligen fint väder och jag fick lite tid att gå och strosa bland fruktstånden på torget och i SF-bokhandeln, där det var länge sen jag var. Sen blev det Danderyd igen; lite kaffe och en längre promenad i solen.

Efter det åkte jag till Sara och Håvard eftersom de var lediga och jag var i rätt grannskap. De hade städat och fixat fint på sin lilla utesplats där vi satt och hade det gôtt. Jag fick soppa och Sara svängde ihop kladdkakor i muffinsformat. Det var så trevligt att jag drog över tiden som jag skulle iväg till nästa stopp på färden, som var middag och samkväm hos Björn i Bredäng. Men det visade sig att han, Göran och Micke precis blev färdiga med maten tills jag kom fram. Vi fick crêpes, en sort med svampstuvning och en med räkor. Sen användes resten av pannkakorna till efterrätt, med sylt och grädde. Mumma!

Jag var rätt trött, men det blev lite prat och vin. När Malin kom hem från sin juriststudentmiddag, begav vi andra oss hem och jag fick sällskap nästan hela vägen, eftersom Göran också bor på Kungsholmen. Jag räknade ut att jag hade rest med tunnelbanans alla färger i alla riktningar på en och samma dag. Slocknade som ett ljus när jag kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0