Onsdag 23 april

På söndagen åkte jag ut till Danderyd och där var redan Anna-Kerstin och Jocke på besök. Vi gick alla och käkade sushi på ett litet ställe i Mörby Centrum, jag inte varandes den största anhängaren av rå fisk tog nåt annat. Detta "nåt annat" var bra likt vad jag brukar ta på Kina-restaurang. Kanske borde bredda mitt matintresse något. Sen kom Göran och vi gick och strosade lite i affären.

Dagen därpå fick jag tvättat innan det bar av till Danderyd igen. Det blev lite kortare besök, men jag åkte över till Sara och Håvard efteråt. Sara var fortfarande på jobbet, så Håvard svängde ihop lite mat och kaffe. När Sara kom hem pratade vi om deras jobb mestadels eftersom de var inne i en ganska intensiv fas. Jag tog buss, pendeltåg och tunnelbana hem.

På tisdagen tog jag tag i allt jag inte hunnit med under veckan som gått; mycket listor och telefonsamtal. På kvällen ringde Göran och bjöd över på middag. Han och Micke bor på Levertinsgatan så det är inte särskilt långt. Vi fick hemmagjord kinamat som Göran lagar med lätthet, en klart beundransvärd kvalitet, och jag hade med mig paj och vaniljsås. Efter maten trixade jag och Göran lite med en kinesisk översättning som vi till slut lyckades knäcka. Det blev promenad hem och jag testade en genväg upp på berget, som så klart blev en omväg, men det var skönt att röra på sig.

Idag var det jobb igen, men ganska händelslöst. Clas hade varit och intervjuat Christer Fuglesang och Maria fastnade i samma trafikkaos som vi rapporterade om på hemsidan, när hon var ute på jobb utanför huset.

Inte vidare händelsefyllda dagar, men ganska skönt med lite lugn och ro och ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0