Fredag 18 januari

I onsdags bjöd jag över Tomas, Ove och Sofia på brädspel och fick spela lite hederligt gammalt Britannia för en gångs skull. Mycket underhållande, och sen kom även Micke och Göran förbi efter att ha varit och käkat på restaurang. När Sara kom hem efter jobbet var det en hel hoper folk på plats. Tomas stannade kvar och tjôtade lite när de andra gått.

På torsdagen gick vi upp vid elvasnåret, Sara och jag, för att åka till Ikea i Barkaby. Det blev tunnelbana, pendeltåg och buss, så inte världens smidigaste färd, men Sara hade tryckt i mig lite frukost och kaffe så vi var förhållandevis pigga och på gott humör. Väl framme utforskade vi sängarnas förlovade värld, jämförde priser och trippelkollade med personalen på plats om möjligheter till hemkörning. Absurdt nog kan Ikea endast köra ut samma dag eller en ospecifik dag en vecka framåt i tiden, och eftersom Sara vill ha sängen på söndag när hon flyttar in så får hon åka tillbaka dit då. Konsumentvänligt, nej.

Vi åt på Ikearestaurangen och botaniserade sen runt på prylavdelningen. I höjd med blomsterdelen tog orken slut, men då hade jag ändå fått fatt i lite köksgeråd och ett nifty diskställ med dropplatta, samt halogenlampor till mina Ljushuset-lampor som jag helt på känn gissade rätt storlek på.

Väl hemma med skatterna var det dags att bege sig till Tomas för spelträff, något som tog lite emot, inte för att det skulle varit trist utan för att jag var sjukt trött. Men de goda vännerna ringde och hejade på mig, så jag hamnade åter i Solna-området åkandes buss och tåg och allsköns färdmedel. När jag kom fram fick jag kvällsmat och vi hade en givande stund när vi snickrade på en ny kampanj. Jag fick följe med Sofia och Björn på hemvägen.

I dag, fredag, blev det en fridens dag, med tvättande under hela eftermiddagen, lite dataspelande och slösurfande. Björn hörde av sig efter jobbet och ville hitta på något så vi gick till MacDonalds för att han skulle få nåt i sig. Jag drack kaffe och vi fick pratat lite mer ordentligt. Det var ett tag sen vi sågs, om man borträknar spelkvällen hos Tomas. Sen tog vi en öl på Dovas, ett infamöst ställe nära Fridhemsplan som var precis så som det beskrivits, men nu har jag sett det ändå. Där pratade vi politik och fotboll.

När det stängde vid ett åkte vi in till stan, men allt var i stängningstagen och jag hade hunnit bli hungrig så det fick bli MacDonalds vid Medborgarplatsen, där jag käkade och Björn drack te. Sen mötte vi upp Malin som varit ut med sina juristkompisar vid Rådmansgatan. Hon var hungrig, men jag kände att den dagen jag går på MacDonalds tre gånger kommer min moral vara helt skjuten i sank.

Det blev hemfärd istället och den lilla bit av stormen på västkusten som märktes här var ett iskallt småregnande, som gick ganska bra att komma över med hjälp av mössa, halsduk upp till hakan och ett program Spanarna i hörlurarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0