Lördag 5 januari

Vaknade upp med en skrovlig alt-stämma, men kände mig inte så uschlig som tidigare dagar. Väl på jobbet var det dagen innan tidningsfri dag, vilket innebär att det bara är nätet på plats. Rätt skönt att få redaktionen för sig själva.

Det rådde glashalka ute i Sverige och en del riktigt gruvliga olyckor inträffade på vägarna. En bil blev bokstavligt talat krossad under en lastbil i Bollnäs och räddningstjänsten på plats kunde inte avgöra hur många döda som fanns i den, utan blev tvungna att forsla bilen till brandstationen för att klippa upp den och kolla. Riktigt otäckt.

Vidare var det en ohemulig massa hockey, vilket inte är min favoritsport på något sätt, men det blev spännande när Småkronorna lyckades peta in ett utjämnande mål med mindre än en minut kvar på finalen. Det blev sudden death, men det hann inte gå många minuter innan det andra laget gjorde mål. Stackars barnen såg så ledsna ut.

Matsalen var stängd, så det fick bli nån slags konstig sushirätt på Lilla Essingen som jag blev tvungen att hämta i isande snålblåst. Den räckte dock både till mat på jobbet och när jag kom hem, vilket var bra eftersom jag har tomma skåp. Ska handla på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0