Söndag 27 januari

Det är ganska trevligt att gå och pyssla inför ett kalas och nästan hela lördagen gick också åt till just detta. Tomas kom lite tidigare och höll mig sällskap; sen drösade resten in ganska samtidigt. Det var stockholmsvännerna blandade med lite gamla arvikabor, i form av Rasmus, Stoffe och Micke, min forna granne i Ålgården, samt två umeåbesökare som jag inte träffat tidigare. Sara kom också, trots att hon var trött efter lång arbetsvecka.

Jag har tänkt på det många gånger, hur surrealistiskt det är när folk från olika världar möts. Inte för dom kanske, utan mer för mig. Det gick jättebra och jag lärde dessutom känna de två umeåborna lite; Tobbe och Andreas, som underligt nog gick under smeknamnet Brunte. Krokade upp mig på lite spel framöver på olika håll, så det kändes också schysst. Tomas var kvar till sist och vi filosoferade i köket resten av natten.

Idag har jag röjt upp, pratat med Sara länge i telefon och även med mormor. Hon hade trillat i sin lägenhet, dock inte brutit någonting, men hon skulle ringa och få en larmknapp imorgon. Men vid sidan av detta var hon på gott humör och jag berättade lite om mina eskapader. Mormor är förvånansvärt med på massa grejer av lite mer modernt snitt, som relationer och liknande. Resten av kvällen ägnades åt högkvalitativt slöande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0