Torsdag 20 mars

Jag fick lämna lägenheten helt i oordning eftersom det blev bråttom när jag skulle till tåget på onsdagen. Anledningen var nog mest att jag fått biljetterna hemskickade och därmed tänkte mig ha väldigt mycket mer tid på mig på tågstationen. Vad jag inte insåg var att själva biljettkrånglet alltid tar en bråkdel av tiden och att jag ägnar resten åt att handla matsäck och reselitteratur. I avsaknad av detta så somnade jag i tristess efter att ha försökt traggla mig igenom en Aftonbladet, och vaknade nånstans i Alingsås.

Väl på plats hittade jag Hoppe, vi lämnade av packningen på Roynes jobb och åkte ut till Bergsjön för att spela spel. Stefan hakade på vid matinhandlingen på Lidl och efter ett tag kom en färdigjobbad Royne och en Samuel som rest med buss från Uppsala i sju timmar. Det blev trevligt, med gemensam matlagning, slösnack, lite vin och en lång omgång Puerto Rico. Vi bommade nattrafiken hem, men tog en taxi som inte kostade så fasligt mycket. Jag önskar ibland att Stockholm kunde införa billig-taxi som de har här i Göteborg.

Idag sov jag ut och begav mig efter uppvaknandet till café Talang för att träffa alla lajvarna. De som jag inte träffade där, hittade jag senare på GothCon uppe på Hvitfeldtska gymnasiet. Det var idel hejande och kramar och återberättanden om vad folk gör nu för tiden. Hemtrevligt och socialt till max.

Karin och jag gick iväg en sväng och hittade en restaurang som faktiskt hade öppet i närheten och åt sen middag, sen var jag åter i fas. Man blir så lätt blodsockersvängig av att vara på GothCon eftersom man äter skräpmat och mycket oregelbundet dessutom.

Vi körde ett parti Western som Hoppe fått hålla i det här året och även om jag var lite skeptisk först så var det riktigt roligt. Efter det blev det lite cafeteriahäng tills vi beslutade oss för att ta oss hem i snöyran. Det fick åter bli taxi, men eftersom Samuel, Royne och jag delar så blir det nästan billigare än Västtrafiks nattaxor.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Godmorgon!
Ville bara önska trevlig påsk!
Må gott!

2008-03-21 @ 05:16:58
URL: http://kattis11.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0