Måndag 20 augusti

Somnade sent och vaknade tidigt. Det första besöket från städfolket var klockan elva och det andra klockan 15. Båda konstaterade att lägenheten var rätt smutsig, vilket jag är helt med på. Den ena gav ett pris och den andra skulle höra av sig imorgon.

Mellan besöken så plockade jag bland mina papper och sparade ägodelar. Hittade till min förtjusning mina gamla tidningar, det vill säga sådana som jag skrivit något i som yngre eller från en dag då det hände stora grejer i världen. Hittills har jag Göteborgskravallerna, 9/11, London-bomberna, Anna Lindh-mordet, Roskilde-olyckan och lite lokala tillbud hemma i Arvika. Tidningsbladen har redan gulnat och de från Roskilde har genuin lera på sig. Alla ska vi samla på nåt.

Sen hoppade jag på 16-bussen för att påbörja resan mot Lovas lägenhet i Bergsjön och stötte av en slump på hennes syster och tillika inneboende Radha när jag bytte i Brunnsparken. Väl framme fick jag kaffe och god mat, samt en helkväll av återknytande och djupsnack. Det kändes som om ingen tid förflutit och det är alltid bra när man är lite orolig för att tappa kontakten med Göteborg.

Nu ska jag sova ut; har fått en mjuk soffa och ett varmt täcke.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman!
Nu följer jag dig lite närmare genom bloggen. Vi ses snart.

2007-08-21 @ 14:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0