Onsdag 1 augusti

Inte en av mina bättre dagar. Den första delen ägnades åt att städa, diska och tvätta. Tvättmaskinen stannade med felmeddelandet E45 och jag bläddrade frenetiskt i manualen. Jag har i grund och botten ingen koll på fastighetsförvaltaren i det här huset; hans namn står skrivet i trappuppgångarna, men texten är utplånad av tidens tand och Greger har inte varit kontaktbar på mycket länge. Till slut så bara tryckte jag på startknappen och fick upp luckan.

Den senare delen av dagen tänkte jag att jag skulle göra lite mer roliga saker, så jag skaffade hem en film och gick sen på promenad i sommarkvällen. När jag kom hem drabbades jag dock av ett ganska kraftigt migränanfall. Det har varit så sen jag var i tonåren att jag då och då drabbas av bortdomnade händer, synrubbningar och intensiv huvudvärk. Det var som mest tydligt i tonåren och har inte hänt på särskilt länge, men nu på sistone, över det senaste halvåret, så har anfallen kommit tillbaka.

Det börjar med ett pirrande i höger hands fingertoppar, som ett band som vandrar upp längs med handleden och armen, och det som är passerat förlorar jag känseln i. Sen börjar samma sak i tungan och munnen, vilket är rätt obehagligt. Vid det laget har även synen börjat bete sig, med gnistrande fläckar, ungefär som frostrosor på ett fönster. Jag tappar fokus och skelandet löper lite amok. Och då någon gång som kommer huvudvärken. Den går inte bort med piller och det är jobbigt att göra något över huvud taget.

Det är så mycket som man gör som kräver ögonen; jag kunde inte joxa med datorn, inte titta på tv och inte läsa en bok. Jag ville inte sova, för det går inte riktigt när man är på det här viset. Nu har det gått några timmar och de flesta av konstigheterna är över, men jag har fortfarande ont i huvudet och det pirrar lite i kroppen. Ska försöka att gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0