Tisdag 4 december

Åter i Stockholm. Det var ett par händelserika och märkliga dagar i Göteborg, i vanlig ordning mycket semester och allmänt trevligt.

Fredag 30 november

Åkte Intercitytåg i fem timmar. För en gångs skull hoppades jag att SJ skulle låta bli att strula eller komma försent, men det var för högt ställda krav. Tåget kom tjugo meter från stationen, började halta och fick helt sonika backa tillbaka för att byta lok helt och hållet.

Jag tog emellertid motgången väl och somnade, men fick inte direkt någon ro på grund av en högaktiv sittplatsgranne och en nitisk konduktör som skulle dubbelkolla allas biljetter och ropa besked till de som missade sina anslutningar i högtalarna.

Lite virrig anlände jag till Göteborg, där det blev Guitar Hero och öl på Roynes kontor, med hans välartade kollegor. Jag har fingrat på några instrument i min dag, men minst av dem alla är gitarr. Detta till trots gick det ganska bra och var klart roligt. Några av dem följde sedan med ut och vi åkallade Vegard, Wessman och Carro, varav bara de två första dök upp. Detta löste sig på slutet av kvällen då det blev trångt och varmt på Dancing Dingo och vi tog oss ut till Carro i Frölunda för efterfest och mys.

Lördag 1 december

Efter en stillsam dag med lite filmtittande och annat begav vi oss till Karins 27-årskalas på Hisingen. Det var trevligt och jag fick träffat en hel hög av göteborgarna. När det föreslogs att vi skulle åka in till Monochrome så tog jag dock det mogna beslutet att stanna på kalaset, dels för att det var en bra fest och dels för att inte göra det vanliga misstaget på Göteborgsfärderna, när jag tar ut mig och blir alldeles trött.

Söndag 2 december

Mina goda intentioner till trots så var jag helt slut på söndagen och den fick bli en vilodag.

Måndag 3 december

Jag tog mig över hela stan till Tycho Brahes gata i Bergsjön. En hel koloni av göteborgsvännerna bor i två stora rundlar av hyreslägenheter och det första stoppet var hos Hoppe. Vi käkade mat, tittade på hans nya lägenhet och pratade. Sen gjorde vi en turistrunda och ringde på hos olika vänner; ryckte upp Andreas ur hans dataspelande, kom mitt i en tacoskväll hos Peter och Carola och stannade till för kaffedrickande och pladder hos Moa och Lasse.

Allt som allt, en väldigt bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0