Onsdag 2 juli

Jag sov i en hel evighet, men det har inte varit helt gott om sömn det senaste, så det var välbehövligt.

Dagen bestod av ett besök i Bredäng och det var lite härjigt att ta sig ut. Busstrejken har gjort tunnelbaneresandet till en riktig närkontaktsport. Björn och Malin har jag inte sett på länge så det var väldigt roligt att hänga lite. Björn gjorde röra som jag fick designa och sen satt vi hela kvällen och pratade. Jag fick rusa till tunnelbanan, eftersom sista turen in till stan verkligen betyder sista. Men jag kom på vagnen, hoppade av vid Hornstull och fick en skön promenad hem i sommarnatten.

Efter visst klurande har jag insett att min frys inte har någon avstängningsknapp; däremot stängs både kylen och frysen av om man vrider ratten ner till noll. Det innebär att jag nu kan frosta av frysen ordentligt, men att i princip allt är förstört. Jag tog iskubsbehållaren och försökte tränga ihop allt på samma hylla i kylen, men det känns lite som att återproviantering är ett måste. Men ibland är det bra med en omstart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0