Onsdag 25 juni

Jag sov ut efter gårdagens äventyr och kom upp lagom till att det var dags att bege sig ut till Sara och Håvard i Edsberg. Det är ytterst besvärligt att ta sig dit från min position i Stadshagen eftersom de blåa linjerna norrut inte passerar Sollentuna på några bra vis; jag fick helt enkelt knalla till Karlsbergs pendelstation som visserligen ligger inom synfältet från min lägenhet, men det är enbart fågelvägen. I verkligheten måste man knalla ner till Fridhemsplan, över bron mot St Eriks plan och sen ytterligare en bit.

Väl där käkade vi Saras kardinalrätt; spaghetti och köttfärssås, pratade en massa och tittade på den första semifinalen i fotbolls-EM. Efter popcornen satt jag och pirkade med en tandpetare och lyckades antingen pilla loss en bit tandsten mellan de främre nedre tänderna, eller en faktisk flisa ur emaljen. Det som talar för det första och mer skonsamma alternativet är att "flisen" gick sönder när jag smulade den mellan fingrarna, men det känns fortfarande lite taggigt och tomt när jag känner med tungan. Alldeles oavsett är det dags att uppsöka en tandläkare.

Jag stannade länge och tog sista bussen hem. Det var ännu en trevlig hemfärd i ett somrigt Stockholm, med en hurtig promenad hem från St Eriks plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0