Tisdag 24 juni

I dag gick jag upp tidigt till en tvättid och ägnade större delen av dagen åt att fixa i lägenheten. Kvällen ägnades åt betydligt mer lustfyllda sysslor då Jonna på jobbet dragit ihop till en sammankomst och jag var för en gångs skull både ledig och hade möjlighet att gå.

Jag ringde Hanna för att se om hon ville med, men hon befann sig i sin sommarstuga i Värmland. Kanske gjorde jag det samtalet lite på grund av att jag trodde mig bli ensam med en massa sommarvikarier, men det visade sig att det var nästan enbart DN.se-folk där. Och för första gången så kändes det helt bekvämt. Jag behövde inte ens jobba på relationerna, de bara fanns där. Jag hade saker att prata om, och inte bara plattityder, utan verkligt intressanta ämnen om hur vi har det på jobbet och verkligt personliga saker som jag var nyfiken på om de andra.

Platsen var Mosebacke på Söder och vi satt i en av flyglarna till Södra Teatern. Det pågick någon form av konsert nere på uteserveringen, men det var en trevlig backdrop. Jag, Mårten och Maria var kvar till sist och gick och käkade innan vi åkte hem. Det var grymt skönt att få prata lite om jobbet, eftersom det varit så oproblematierat tidigare. Det var skönt att åka taxi genom ett sommarljummet Stockholm på vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0