Prisbelönta insatser

Äntligen jullov!

Snön har rasat ner över Stockholm och min sista julklappsrunda snöade in, men jag tror att jag har det mesta nu. På grund av min långa ledighet var jag tvungen att lära upp en ersättare och det var Jenny, min reporter på kvällen, som fått lotten att ratta sajten över jul.

Hon gick bredvid första dagen och den andra ville hon ta över rodret så mycket som möjligt. Det small till rejält på nyhetsfronten och tre stora grejer hamnade i pipen samtidigt. Jag tänkte först om jag skulle ta tillbaka rodret, men Jenny klarade sig galant och med mig som stödhjul så vi körde på. På slutet av kvällen kom Clas med ett litet pris för insatsen.

Utexaminerade i Åsas skola får alltid en pokal.

Innan dess var jag på middag hos Olle och Emma ute i Husby och fick se värdfolket bli friserade av Sofia. Det var egentligen ett utbyte som i gamla tider med tjänster och varor. Jag och Tomas var där som maskotar. Det har varit mycket häng med Emma och Olle på det senaste och det är kul. De är ju kulturarbetare och som sådana ständigt stadda i rörelse. Bland annat följde de och Tomas med från måndagsklubben på Little Persia till min jobb-öl på Söders Hjärta. Det är roligt när ens olika världar möts; den finurlige Ossi på jobbet hittade Tomas i lingvistiken som i sin tur kom ihåg vem Jenny var från förra gången alla möttes.

Det är på måndagar som allt händer nuförtiden. På måndagen veckan innan hann jag med stordåd. Vaccinerade mig, gick och blev klippt, hade spelgänget över och när de gått hem ringde Tomas, Olle och Emma från Pub Anchor. De var resterna av den veckans måndagsklubb som dröjt sig kvar och önskade att jag kom dit. Just den dagen i veckan har Anchor musikquiz och det hade de hoppat in under sitt sedvanliga lagnamn. När speakerrösten läste upp vinnarna var det knappt så att man trodde det - "Ovänners kollektiv, finns det någon från Ovänners kollektiv?".


Priset bestod i en gratis runda öl och en respektfull bugning från dj:n som hade gjort testet. Servitrisen som kom ut berättade förtroligt att hon tyckt att det var roligt eftersom det tydligen finns ett gäng som kommer dit alla måndagar och alltid vinner. Jag kunde inte en fråga, men bidrog i alla fall med glada tillrop och en bonusöl till bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0