Viljan att informera och reda ut

Detta fick jag i postlådan. Oerhört lustigt.

"Information till boende i Vattenborgen 6

Natten till torsdag 26/3 kastade en man in en stor sten genom bakdörren till vår fastighet för att ta sig in till tvättstugan och lägga sig att sova i torkskåpet. När detta upptäcktes på morgonen tillkallades polis som förhörde mannen på plats och en formell anmälan gjordes. Jag (Lottie Liljedahl) talade med polisen och träffade mannen som tydligt inte var ute efter något annat än en sovplats för natten. Glasmästare har varit på plats för åtgärd av den trasiga glasrutan.

Har ni några ytterligare frågor är ni välkomna att kontakta styrelsen.

MVH Styrelsen
"

Jag hörde sagda man och det stora klirret han orsakade den natten, men det var inte särskilt skrämmande och brevet från styrelsen dagen därpå fick mig på mycket muntert humör. Visserligen var det lite synd om mannen, för det var en riktigt kall natt, men han hittade ju till torkskåpet så ingen fara där. Sen kan jag tänka mig slapstick-ögonblicket när någon öppnar torkskåpet på första tvättpasset och till sist ligger det något löjeväckande men väldigt rart över brevet vi fick. Det är så formellt, för att beskriva en ganska tragikkomisk händelse. Lite som boken Brev till samhället som jag köpt och skrockat åt. Människor i det här samhället gillar ordning och reda och det får de uppenbarligen till absurditetens gränser.

Vid sidan av detta har jag snart avverkat ytterligare en ledighet. Lite spel, lite gemyt och ett besök från kusin Emma på tisdagen. Jag deltog dagen innan i räddningsaktionen av hennes mobil, som glömts kvar på ett café i fjällvärlden. Personalen (också väldigt välvilliga människor) hade försökt ringa nummer som "Mamma" och "Pappa", så när kusin Åsa ringde svarade de. Emma hade hunnit till Stockholm redan, men pojkvännens syster kunde återbörda väskan. Väl här fick Emma träffa Jimmy, vi åt middag, drack kaffe och åt Ben&Jerrys Cookiedough-glass (kakdegssmak alltså). Jag blev nyfiken på glassen när Vegard pratade om den och den levde upp till förväntningarna. Som Jimmy påpekade, både Ben och Jerry åt ihjäl sig.

Kommentarer
Postat av: Björn Axén

huwa! den där kakdegsglassen är ju vidrig. Men jag vet att många gillar den. ni kan ju glädja er över att jag inte äter den...

2009-03-09 @ 00:27:15
URL: http://bjornaxen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0