Förskjuten och upplyft

Min sjukgymnast har gjort slut med mig.

Hon var en ganska rynkig tant med lika illrött hår som läppstift, som hostade en massa och kom från Ulricehamn. Mottagningen, som jag hann gå till sammanlagt fem gånger, låg insprängd i ett vanligt hyreshus vid Norr Mälarstrand. Hennes första teori var att mina ömma ryggkotor berodde på att en nerv kommit i kläm. Lösningen var att "dra ut" ryggen och knåda i området kring kotorna. Efter att ha försökt allt från att dra i mitt huvud till ultraljudsbehandling så gav hon upp. Hon tror inte längre att det är en nerv i kläm. Eller nåt med musklerna. Hon tror att jag behöver en magnetröntgen för att utreda vad felet är. Det låter alldeles för sci-fi i min mening.

Den lilla ledigheten innehöll även roliga saker, såsom spel och utgång. På tisdagen blev det spontanfika med Tobias, Anna-Kerstin och Tomas, vilken senare följde med ut på ölrunda liksom Emma som kom loss från sitt späckade kulturarbetarschema, Spelsessionen på onsdagen var helt galen, men rätt kul. På fredagen spenderade jag en valborg i Stockholm. Det innefattade parkhäng med Jimmys kompisar, ett besök på en märklig sportbar vid Fridhemsplan och sedan bjöd jag med folk hem, vilket blev mycket gemytligt.

Nu har jag kommit hem från en jobbhelg med efterföljande besök hos Jimmy i Aspudden. En av kvällarna tittade vi på "El Orfanato" och jag blev inte fullt lika rädd som jag brukar bli när jag tittar på läskiga filmer själv. Nu sitter jag och försöker få ordning på mitt surfande och lyssnar på Johnny Cash.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0