Teman och riter

Såg nyss ett rådjur nere på gården. Det gick med försiktiga steg ner för gångvägen från grannhuset och stannade  förvirrat i utkanten av ljusringen från gatlyktan. Min förra bostad låg ju i kaninland, nu kanske jag står inför en helt ny biotop.

Jag och Jimmy har firat ett år i helgen. Det var en ungefärlig replikering av den helgen när vi blev ihop; då gick vi och fikade i Gamla stan, var på en italiensk restaurang på Kungsholmen och gick på kalas hos Sofia. Den här gången var vi på en spelning med Isobel & November i Gamla stan på fredagen, gick på italienaren på lördagen och hade Sofia och Erik över på spel och vin på kvällen. Vi pratade en massa om hur det var då, vilket alltid är lite roligt och diskuterade sedemera ritualer med Sofia och Erik.

Söndagen ägnades åt stillsamheter, bland annat såg vi på filmen "9".

Förra helgen var vi på inflyttningsfest hos Lova med Göran Greider-tema. Alla gick runt i rutiga skjortor och hade yvigt hår, det var tipspromenad och en tävling där man skulle rita Göran som rondellhund. Jag vann! Alltså teckningsbiten, inte tipspromenaden. Värden Johan berättade under prisutdelningen om hur det kommit sig att de valt det temat. Tydligen hade Lova och Sara första dagen i Stockholm stött på Göran på Ikea när de skulle köpa en krukväxt. Johan hade dessutom mailat Greider för att se om han ville komma med någon hälsning. Och han svarade!

I all övrighet ska jag vaccinera mig imorgon måndag. Jag måste bara fylla i en hälsodeklaration och köa jättelänge, men sen är det gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0