Det var då självaste...

Nu har det hänt en massa igen. Det verkar som om 2010 inte riktigt vill vara som alla andra år; jag har fått sparken, fått nytt jobb och gjort slut med pojkvännen. Och det är bara hittills. Det som slår mig är att kristider verkligen lär en att sköta sig själv. Dels att faktiskt måna om sitt välmående; hedonism uppblandat med klosterlik vila, men också det rent strategiska. Man får insyn i vad man vill ha ut av livet, man lär sig att påverka händelsutvecklingen i den riktningen och man går stärkt ur upplevelsen.

Mitt största orosmoment är att jag ska bli arg, bitter och cynisk. Det vore faktiskt inte bra. Jag vet att det bor en liten nihilist i mig och jag gör mitt allra bästa för att inte ge den näring.

Över till händelserna.

Idag måndag gick jag på Helenas sista måndagsklubb och eftersom hon är liten charmad av det tjusiga livet så gick vi med på att hålla den på Riche. Jag har aldrig varit där förr, men det var lite lustigt att klientelet ändå levde upp till fördomarna så mycket. Igår söndag var Marie på besök, min gamla gymnasiekumpan och älskade vän, som bor i Uppsala till vardags. Vi hade en mysig stund och käkade vegetariskt och ostbricka. Jag har ätit ost och kex sen mamma och pappa var här för ett tag sedan. Och det är inte slut än. Jag försökte tvinga detta på både spelgruppen i lördags och festgänget på fredagen. Båda helgaktiviteterna var klart mysiga; dels avslut i Danis kampanj och dels vinkväll med nya och gamla vänner.

Innan dess var det jobbdagar på TT. Jag fick skriva om lite olika ämnen och börjar baka in mig i strukturen. Innan det var det förberedande inför Björns nyaste kampanj, något som jag försökt tänka igenom under mina lugnare stunder, men det vill sig inte riktigt. Jag har försökt att gå på långpromenader eller jogga och lyssna på musik, men tankarna vandrar vilt och det går liksom inte att koncentrera sig.

Det kan bero på att helgen dessförinnan blev helt kaotisk då det tog slut med Jimmy då. Det är då fan vad svårt det ska vara. Jag ville ha något som han höll med om men i slutändan inte kände att han kunde ge utan att göra avkall på sig själv. Eller nåt sånt. Så himla tråkigt. Detta skedde på lördagen. Jag tog värn i Konstfack-tornet på måndagen, med Sofia och Peter, en lasagne, mycket rödvin och lite spel.

Innan dess var det utgång med Sara och Lova på fredagen, gravöl med DN.se på torsdagen, jobb på onsdagen, migrän på tisdagen och demonstration samt måndagsklubb på Morfar Gingko. Och innan dess minns jag inte riktigt. Det var nog jobbinskolninngen på TT som tog på krafterna och avslutades med en helt oavsiktlig schlagerkväll i Husby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0