Sjukstuga

Höstens första förkylning – har lite svårt att bedöma styrkan på Saffir-Simpson-skalan. Den kanske är dramatisk för att den är först? Det enda jag vet säkert är att den fick fritt spelrum i och med att jag var med och hjälpte Björn att flytta i lördags. Nu hade den nog brutit ut i alla fall, men det brukar vara nåt som knuffar hälsan över kanten.

Kanske för att man blir varm och kall om vartannat under flyttande och anstränger sig mer än vanligt. För egen del har flytthjälp blivit min enda regelbundna form av träning och varje gång tänker jag att jag borde träna mer inför just såna här tillfällen. Sen glömmer man bort det till nästa gång.

Hur som helst, flytten gick finfint och jag fick träffa Björns pappa och syster för första gången. Trevligt att träffa de andra också visserligen för det har varit lite väl sällan på sistone. Här nedan har Alessandra fixat flyttfika i det nya köket efter flera timmars idogt slit. Erik till vänster och Alex till höger.



Innan detta hann jag ha Sofia, Erik och Olle över på fredagsmys. Planen var att vi skulle spela spel, men vi satt och åt och pratade så länge att det inte hanns med.

På fredagen var jag också på arbetsförmedlingen och skrev in mig, något som i vanlig ordning var mer krångel med än man tycker att det borde. (Jag glömmer alltid att packa ner den, men min plan är att ständigt bära med mig ett exemplar av Kafkas Processen för att kunna plocka upp i sammandrabbningar med byråkrater.) När systemet som jag skulle skriva in mig i slutligen havererade klockan 16.05 så gav handläggaren med sig och snabbprocessade mig. Min första arbetslösa dag spolierades dessförinnan av att de ringde från jobbet och ville att jag skulle jobba.

I onsdags var det spel i Husby, i tisdags hos mig och i måndags var måndagsklubben på dagen-efter-valet-aktiviteter, men avslutade på fantastiska Peppar, där Olle fick sin utlovade färgglada födelsedagsdrink (en tradition jag upphåller sedan min första tid i den stockholmska bekantskapskretsen).



Innan dess var det val och jobb. Jag satt på redaktionen tills dess att alla valdistrikten räknats in på valnatten. Pratade med taxichauffören på hemresan, han hade kört folk av och an mellan olika valvakor hela kvällen och hade radion på. Vi pratade lite politik, mycket Förbifart Stockholm från hans sida, men det var trevligt. Det känns alltid lite befriande att folk öppnar sig när stora saker händer i samhället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0