Onsdag 15 augusti

Effektivt telefonerande var dagens melodi.

Den första som ringde var en person från en städfirma i Göteborg som hade nappat på allt mitt fiskande i går och vi bokade in en tid som han skulle komma och kolla på lägenhetens skick måndag 20 augusti. Sara tipsade om att man kan be fler komma och kolla och ta den med bäst pris, så jag hörde av mig till ytterligare ett företag.

Sen pratade jag ganska länge i telefon med Martin om hur vi ska lägga upp fredagens röjning av lägenheten i Göteborg. Det har visat sig att bara mantalskrivna i kommunen får tippa gratis på återvinningscentralerna, men å andra sidan så kommer vi ju ha med oss två sådana i form av Hoppe och Jonas. Sen kommer Martin först klockan 16 och stationen stänger klockan 18. Detta ger en viss tidspress. Fredag kommer att bli något av ett träningspass.

Jag fick även ordnat så att besiktningsfolk tar kontakt med mig och jag lyckades efter lite virr få grepp om hur föräldrarna tänkt sig sin nedresa. För att deras plan ska gå i lås så måste jag få fatt i Anton och kolla om vi kan ställa in grejer tidigare än inflyttningsdatumet som gäller för Stadshagsplan och det skickade jag iväg förfrågan om.

Under tiden hann jag prata med Sara i omgångar, tvätta, röja, stryka, diska och packa. Och flämta lite matt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0