Tisdag 14 augusti

Sov ut och det var hur skönt som helst. Sen ägnade jag mig åt att styra upp flyttgrejer, bland annat bokade jag av elen och försökte navigera i träsket av flyttstädande bolag i Göteborgsområdet. Det verkar som om vi är ute i lite dålig tid, men jag hoppas att det ska gå ändå. Planen som den ser ut nu:

Fredag 17:e kommer Martin ner och ska hämta sina grejer. Vi ska även slänga en hel del.
Tisdag 21:e flyttar Hoppe ut sina saker.
Fredag 24:e kommer pappa ner med släp och vi flyttar mina saker till Stockholm.
Måndag 27:e förhoppningsvis flyttstäd medelst proffs, annars får vi göra det själva.
Onsdag 29:e besiktning.

Däremellan ska jag försöka sortera mina saker, laga så mycket fel som går med lägenheten och slänga skräp. Om tid finnes så vore det även trevligt att träffa göteborgarna och jag tror att med den nuvarande planeringen så finns det goda möjligheter till det.

Hanna ringde och frågade om jag ville följa med henne och kolla på en lägenhet, vilket jag sa ja till och masade mig ut i värmen. Vi kom försent och missade det allmänna följet som nyss blivit guidade runt i lägenheten, men tjejen släppte in oss ändå. Sen åkte vi till Hannas nuvarande hemkvarter kring Odenplan och åt på uteservering. Det var mysigt, fram tills en tant som skulle ta sig förbi vårt bord välte ett av vinglasen. Det gick i tusen bitar och Hanna fick rödvin över hela sig; ansiktet, armarna, det vita linnet, favoritkjolen och nästan på väskan. Det gick liksom inte att lösa gracefullt, men restaurangen bjöd på notan och vi hastade hem till henne för att tvätta bort fläckarna.

Sen spenderade vi kvällen med att transkribera Hannas intervju med Mads Mikkelsen och dricka sherry. Vi satt med varsin hörlur, hon skrev och jag stoppade och startade inspelningen och kom med kommentarer. När hon behövde gå och lägga sig för att komma upp till jobbet hade det blivit så sent att tunnelbanan slutat gå, så jag tog en taxi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0